Звіт завідувача

26.06.2017

Звіт завідувача

ДНЗ « Ромашка»

Іващенко Валентини Миколаївни

про результати освітньої, методичної, адміністративно-господарчої роботи

перед колективом та громадськістю на загальних зборах

(02 червня 2017 року)

Даний звіт складений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005р. №178, «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед колективом та громадськістю», наказу відділу освіти Бориспільської РДА від 21.2017 № 133 «Про звітування керівників навчальних закладів Бориспільського району у 2017 році»

Мета: подальше утвердження відкритої демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідувача.

Завдання звітування:

1.Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом.

2.Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

Як завідувач ДНЗ, у своїй діяльності протягом звітного періоду я керувалася законодавством України, Статутом ДНЗ, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов'язками завідувача ДНЗ, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

1. Загальна інформація про ДНЗ.

Дошкільний навчальний заклад загального розвитку (ясла-садок) « Ромашка» розташований за адресою:08325, вул. Лесі Українки , 5 с. Щасливе Бориспільського району Київської області. Розташований на земельній ділянці площею 0,94 га. Має 10 ігрових майданчиків з обладнаними ігровими павільйонами.

За проектною потужністю заклад розрахований на 8 груп (150 дітей), на сьогодні у 8 групах, укомплектованих за одновіковими ознаками, виховується 250 дітей. Середня наповнюваність у групах становить: ранній вік - 25 дітей, дошкільний вік - 32 дитини. У 2016 /2017 навчальному році у закладі працювало 15 педагогічних працівників та 26 працівників з числа обслуговуючого персоналу.

У ДНЗ організовано облік дітей дошкільного віку, які проживають у с. Щасливе .В закладі забезпечено 100% охоплення дошкільною освітою дітей 5 року життя. Загальний відсоток охоплення дітей від 1 до 6 років дошкільною освітою становить 93 %.

Дошкільний навчальний заклад працює за 12 годинним режимом роботи з 7-00 до 19.00 . Заклад є комунальною власністю Щасливської сільської ради. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти Бориспільської РДА .

Будівля ДНЗ прийнята в експлуатацію в 1954 році та добудована в 1989 році, загальна площа ДНЗ 1400 м2. ДНЗ «Ромашка» знаходиться у типовому приміщенні, яке має 8 групових приміщень,2 спортивні зали, музичну залу, які оснащені необхідним обладнанням та інвентарем.

У 2016 /2017 навчальному році у закладі працювало 15 педагогічних працівників та 26 працівників з числа обслуговуючого персоналу. У 2016-2017 навчальному році штатними працівниками ДНЗ був забезпечений на 95% Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педагогічних працівників. При підборі нових кадрів (у тому числі обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особистісні та колективні якості, працездатність, інші характеристики.

Пріоритетним завданням методичної роботи з педагогами є їх творча самореалізація, спрямована на кінцевий результат - особистісне становлення, творча самореалізація дитини.

Спрямовуючи у 2016/2017навчальному році освітній процес на реалізацію Базового компонента дошкільної освіти, керуючись інструктивно - методичними рекомендаціями МОН України № 1/9- 315 від 16.06.2016, колектив закладу працював над реалізацією таких завдань:

1. Формування рис громадянина української держави, реалізувати завдання з виховання в дітей любові до України, шанобливого ставлення до національних цінностей українського народу, бережливого ставлення до довкілля.

2.Розпочати роботу з формування комунікативно - мовленнєвої та мовної компетентності дошкільників в контексті формування в дітей культури міжнаціонального спілкування ,виховання мовленнєвої культури особистості , урахування народних традицій в освітній діяльності, залучення дітей до цінностей національної культури свого народу.

3.Підвищити результативність роботи з реалізації програми «Дитина», « Впевнений старт», активізувати творчий потенціал педагогів на створення організаційно - педагогічних умов для повноцінної та змістовної життєдіяльності дітей.

4.Продовжувати створювати умови для збереження оптимального рухового режиму, загартування та зміцнення здоров'я дітей, використовуючи сучасні методи оздоровчо - розвивального напрямку та різноманітну дитячу діяльність.

5.Створення безпечного розвивального середовища та формування навичок безпеки життєдіяльності в дошкільнят.

З цією метою використовувались такі форми організації дітей: заняття, ігри, самостійна діяльність дітей (ігрова, рухова, художня, мовленнєва, трудова, пошуково-дослідницька, індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, свята та розваги). Підсумки навчального року дозволяють сказати про те, що заплановані завдання виконані протягом навчального року. Вихователі удосконалювали свою педагогічну майстерність. Вони брали участь у різноманітних педагогічних заходах , при проведенні яких залучалися такі форми роботи : семінари- практикуми, взаємовідвідування занять, ділові ігри, обмін досвідом на районних методичних об'єднаннях, виставки-презентації, дискусії.

Вихователі дошкільного закладу широко впроваджують у практику інноваційні технології. Зокрема: організація проектної діяльності у дитячому садку, творчі проекти, використання творчої спадщини В.Сухомлинського у всебічному розвитку дитини; художньо-естетичний розвиток засобами музичного виховання ; родинне виховання у співпраці з дошкільним закладом.

На базі ДНЗ у навчальному році було організовано та проведено семінар для вихователів ДНЗ району « Профілактика та корекція порушень мовленнєвого розвитку у дітей старшого дошкільного віку» , майстер клас з художньої праці «В майстерні добра і любові».

Для забезпечення системи безперервного навчання і виховання дітей, досягнення високої якості освіти, в ДНЗ створені сприятливі умови для переходу дитини від однієї освітньої ланки до іншої. Аналіз роботи педагогів старших груп ДНЗ « Ромашка» та педагогів Щасливського НВК свідчить про ефективність комплексного підходу до забезпечення наступності і перспективності роботи дитячого садка та початкової школи, як двох перших ланок безперервної освіти.

У 2016-2017 н.р. атестувалися три педагога. За результатами атестації вихователю Голубецькій Л.П. присвоєно категорію «спеціаліст І категорії», вихователю Коротковій Л.Г. підтверджено відповідність раніше присвоєного 9 тарифного розряду, вихователю Горбачовій О.М. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст».

3. Освітньо-виховна робота в ДНЗ.

Діяльність дошкільного закладу спрямовується на реалізацію основних завдань дошкільної освіти:

збереження та зміцнення фізичного й психічного здоров'я дітей;

формування всебічно розвиненої особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів дітей;

виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти;

забезпечення соціальної адаптації дітей.

Дошкільний заклад самостійно ухвалює рішення і здійснює діяльність у межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням про дошкільний навчальний заклад та Статутом. Дошкільний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»;

забезпечення рівня дошкільної освіти згідно з державними вимогами до її змісту, рівня та обсягу;

дотримання фінансової дисципліни й збереження матеріально-технічної бази.

Вихователі ДНЗ глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація дітей, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов'язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі ДНЗ залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самореалізації, виховання дитини на загальнолюдських цінностях, глибокому розумінні традицій свого народу.

За творчої ініціативи педагогічного колективу в дошкільному закладі згідно з сучасними вимогами створене розвивальне середовище:природне, ігрове, інтелектуальне, предметне, соціальне; виконується корекційно - відновлювальна робота , проводиться екологічне виховання дітей з урахуванням взаємовпливу різних екосистем ,гуманного ставлення до довкілля , що забезпечує соціальне, духовне формування особистості.

Створюється й пропагується позитивний імідж закладу в засобах масової інформації. На сторінках газети « Вісті. Щасливе» та районної газети «Трудова Слава» публікувались статті про життя закладу . Зібрано та впорядковано на електронних носіях історія закладу від заснування до сьогодення.

У 2016/2017 навчальному році завдяки системній роботі колективу підвищився рівень знань дітей з ознайомлення з природою та навколишнім світом на 15 %. У старших групах ,порівняно з попереднім роком ,підвищився рівень засвоєння програмового матеріалу з математики, а кількість дітей з показниками достатнього рівня збільшилась на 12 % , високого - на 19 %. Отже , зросла кількість дітей ( на 12 % ), які добре засвоюють програмовий матеріал на заняттях ,уміють застосовувати знання на практиці , здатні до інтенсивної розумової діяльності, організовані, уміють зосередитись. Показники розвитку мовлення покращились на 17 %

Враховуючи те, що дошкільний заклад має художньо - естетичний напрям, велику увагу приділено вирішенню завдань розвитку творчості, естетичної культури дошкільнят засобами мистецтва.

Постійно діючим колегіальним органом управління ДНЗ «Ромашка» є педагогічна рада закладу, засідання якої велись 3 рази на рік. На них розглядались питання:

1. «Формування духовно - моральних якостей ,патріотичної свідомості вихованців у процесі ознайомлення з природою рідного краю»

2. «Готовність дошкільників до навчання в школі»

3.Завдання діяльності ДНЗ « Ромашка» на 2016- 2017 рік

Рішення педрад виконано на 96 %.

Кількісний та якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених упродовж року , показав, що всі вони мали методичний і пізнавальний характер, були спрямовані на усунення недоліків, допущених в питаннях організації навчально- виховного процесу. Найбільш вдало пройшли педагогічні читання ,які дали змогу молодим педагогам ознайомитись з досвідом роботи педагогів ,наставників. За результатами вивчення стану організації життєдіяльності дітей формуються висновки, складаються пропозиції. Вивчення стану організації життєдіяльності ,результативності роботи педагогічного колективу здійснюється за допомогою різних видів контролю ,а саме:

*спостереження за діяльністю педагогів - 35 %

* анкетування педагогів - 5 %;

* аналіз відкритих занять - 20 %;

*аналіз контрольних зрізів - 25 % ;

*аналіз стану здоров'я дітей - 15 % ;

У ДНЗ створене розвивальне середовище, що сприяє цілісному підходу до виховання ,емоційній та психологічній захищеності вихованців, задоволенню потреб дітей у позитивних емоціях.

Планування освітньо- виховної роботи педагогами закладу здійснювалось відповідно до Примірної інструкції з діловодства у ДНЗ ,затвердженої наказом Міністерства освіти України від 01.10.12 № 1059 .

Методичний кабінет закладу має достатній рівень забезпечення необхідним обладнанням та посібниками, художньо - дитячою та методичною літературою, підпискою фахових видань і сприяє наданню комплексної допомоги педагогічним працівникам в підвищенні їх фахового та професійного рівня, удосконаленню змісту, форм, методів розвитку дитини.

Відповідно до річного плану роботи проводились індивідуальні (консультації, взаємовідвідування, атестація) та групові (колективні перегляди, ділові, рольові ігри, педради, педагогічні читання) форми роботи з педагогами.

4. Соціальний захист.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що виховуються в ДНЗ, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки дітей пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:

• діти батьки яких є учасниками АТО - 6

• інвалідів - 3

• малозабезпечених -1

• багатодітних - 16

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації ДНЗ. Для них організоване пільгове харчування.

Організація харчування дітей відбувається відповідно до нормативно-правових документів з питань організації харчування дітей:

- Закону України «Про дошкільну освіту»;

- Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах»;

- Наказу Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 01.06.2005 р. № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах».

В дошкільному закладі дотримується 4-разовий режим харчування. Для організації раціонального харчування в ДНЗ складається примірне двотижневе меню на зимово-весняний та літньо-осінній періоди року, яке погоджується із санітарно-епідеміологічною службою і затверджується керівником навчального закладу. Видача готових страв дозволяється лише після зняття проби медпрацівником. Продукти харчування в ДНЗ постачають підприємці , з якими укладені угоди. Діти пільгових категорій харчуються безкоштовно, вартість харчування дітей з багатодітних сімей зменшена на 50%.

Технологічне та холодильне обладнання у робочому стані. Влітку 2016 року було придбано дві електроплити ПЕД -4 та ПЕД 6 , електросковорода та електродуховка. В 2016 році придбано дві морозильні камери та три холодильники. Працівники харчоблоку мають спеціальну освіту. Планується в 2017 році провести атестацію робочих місць.

4.1. Ведення документації з питань організації харчування дітей

Для контролю за виконанням норм затвердженого набору продуктів ведуться журнали обліку виконання норм харчування. Для контролю за якістю продуктів ведуться журнали : Бракераж готової продукції, Бракераж сирої продукції.

Мається картотека страв. Перспективне меню харчування погоджується із рай СЕС.

4.2. Контроль за організацією харчування

На виконання наказу МОЗУ ,МОНУ « Про порядок організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах» від 01.06.2005 № 242 /329 та Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах ,затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 17.04.2006 р.№298/227 , з метою покращення керівництва і контролю за якістю і ефективністю організації харчування дітей у дошкільному закладі видавались накази :

№ 1 від 11.01.17« Про стан харчування за 2016 рік»

№ 11 від 11.04.17 « Про стан харчування за І квартал «

№ 15 від 24.05.17 «Про організацію харчування дітей у літній оздоровчий період»

Щомісячно подаються звіти по харчуванню в Міжрайонне Д У СЕС , та відділ освіти.

В 2016 році закуплено технологічне обладнання : водонагрівачі , розроблюючий інвентар - заміна ножів; посуд : чашки 200 штук, тарілки глибокі 200 штук, тарілки мілкі 200 штук, виделки 100 штук , ложки 100 штук ;

5. Співпраця з батьками.

Виховання дошкільників ДНЗ і сім'ї - щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку дошкільнят. Батьки є соціальним замовником ДНЗ, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками заходів, пов'язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Педагоги тісно співпрацюють з сім'ями своїх вихованців, надаючи консультації з актуальних тем сьогодення, розміщують матеріал в батьківські куточки, інформаційні листи, тематичні зустрічі за круглим столом

Однією з традиційних з форм роботи з батьками у ДНЗ є батьківські збори, конференції, зібрання голів батьківських комітетів закладу, дні відкритих дверей, родинне, спортивне свято, перегляд ранків. Тематика зборів підбирається з урахуванням вікових особливостей дітей та потреб закладу. У проведенні зборів бере участь адміністрація ДНЗ. Батьки наших вихованців завжди відгукуються та надають допомогу у впорядкуванні ігрових майданчиків,.

7. Збереження і зміцнення здоров'я вихованців та працівників.

Медичне обслуговування дітей та працівників ДНЗ організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення дошкільників та педагогів у закладі обладнаний медичний кабінет, де працює старша медична сестра Погоріла Лариса Миколаївна , яка організовує систематичне та планове медичне обслуговування дітей, забезпечує профілактику дитячих захворювань. Вихователі ДНЗ також щорічно 2 рази на рік проходять поглиблений медичний огляд за графіком кабінету профогляду медичної установи.

Цікавими оздоровчими заходами у ДНЗ є проведення традиційного Тижня безпеки у квітні, дні здоров'я, спортивні свята. У планах виховної роботи кожного вихователя є розділ «Заходи по збереженню життя і здоров'я дітей», де запланована певна робота оздоровчого характеру.

Протягом навчального року здійснювалось завдання з фізичного розвитку та оздоровлення дітей. Здійснюючи комплексний підхід до фізичного розвитку та оздоровлення дітей було також впроваджено в оздоровчій роботі кисневі пінки - коктейлі. Аналіз стану захворюваності в порівнянні з попереднім роком показав, що рівень захворюваності дітей знизився на 30 %.

Фізкультурно - оздоровча робота проводиться на високому рівні. Показники покращились на 40 % порівняно з минулим роком.

Систему фізкультурних занять доповнюють спортивні масові заходи : минулого року - Дитяча спартакіада під патронатом Щасливського НВК до Дня фізкультури та спорту серед дошкільних закладів с.Проліски та с.Щасливе, учнів перших класів ( жовтень ) та весняні розваги ( травень)

Фізкультурні дозвілля проводились двічі на місяць.Тематика їх досить різноманітна : « Осінній спортленд» , « Разом весело нам грати» , « День гри», « Пограємо з Морозенком» , « Веселі малюки» .

Спортивні заходи дали змогу закріпити знання дітей про рідний край ; про його історичне минуле, виховувати любов до українського народу та його звичаїв ( « Козацькі забави» , « Люби і знай свій рідний край» , « Різдвяні розваги» )

Окрема увага приділялась поєднанню фізкультурного напрямку з валеологічним : розваги « Ми здорові , ми щасливі, ми найкращі», « Бережи здоров'я змалку», « Веселі долоньки» . Проведення таких розваг формує у дітей життєво важливі вміння й навички , малюки отримують знання з гігієни ,фізичної культури.

Чільне місце в забезпеченні рухової активності малюків посіли ранкова гімнастика, заняття з фізичної культури, прогулянки, пішохідні переходи. Наявність свіжого повітря, фізичних навантажень дали гарний загартовуючий ефект,внаслідок чого зменшилась кількість захворювань.

В усіх вікових групах систематизовано матеріали з питань формування здорового способу життя дітей та їх батьків , у роздягальних кімнатах облаштовані « Екрани здоров'я»

Вихователями груп раннього віку виготовленні дидактичні матеріали для батьків з питань узгодження дій родинами й педагогічними працівниками щодо зміцнення здоров'я дітей , покращення адаптації малят до умов садка.

8. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педагогічного колективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу ДНЗ з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації ДНЗ. Наказом по ДНЗ призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, заплановані відповідні заходи.

На початку навчального року проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності дітей, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з вихователями перед екскурсіями, спортивними змаганнями. У ДНЗ є в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Також у приміщеннях ДНЗ розміщені стенди по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при завідувачу. В квітні 2017 року проведено місячник з протипожежної безпеки, впроваджено в освітньо-виховний процес різні форми роботи: бесіди, розгляд ілюстрацій, тематичні інсценізації, читання художніх творів, дидактичні, рухливі ігри, сюжетно-рольова гра «Ми пожежники», в групових кімнатах створені ігрові осередки з безпеки життєдіяльності дітей.

В ДНЗ розроблено низку заходів щодо попередження травматизму дошкільників, проведена відповідна робота з вихователями.

9. Фінансово-господарська діяльність.

У 2016 - 2017 навчальному році фінансово - матеріальне зміцнення відбувалось за рахунок бюджетних коштів . За рахунок субвенції Щасливської сільської ради було виділено 768 тис.грн. Середня вартість утримання однієї дитини в 2016 році складала 19тисяч 015 грн.

Утримання та влаштування будівлі та території закладу відповідає санітарним нормам устрою й утримання дитячих дошкільних закладів. Технічний стан будівлі задовільний .

Територія закладу має естетичний вигляд, достатньо озеленена, майданчики укомплектовані ігровим обладнанням в задовільному безпечному стані. На території закладу відокремлено господарську зону із закритим смяттєзбірником, зону для дослідницько - пошукової діяльності з ділянками овочевих культур ,зону з зеленими газонами , квітниками.

Обладнання майданчиків підтримується в належному стані,безпечне у використанні, про що свідчать акти обстеження , що підписуються на початку навчального року та один раз на квартал встановленою комісією. Пісок завозився двічі в літній період .Прибирання майданчиків і всієї території закладу здійснюється щоденно.

Планується у 2017 році продовжити заміну огорожі, провести утеплення закладу.

Рівень забезпечення навчально-методичної бази достатній. Для організації навчально-виховної роботи з дітьми є передбачене Типовим переліком обов'язкове обладнання, навчально-наочні посібники та іграшки. У групах створено розвивальне середовище (куточки усамітнення, художньої творчості, спортивні куточки), придбано меблі для сюжетно-рольових ігор.

У 2016-2017 навчальному році організовано передплату фахових видань на суму 7000 грн, що на 10 % більше , ніж в минулому році. Було придбано методичну літературу та дидактичні посібники на суму 12 тис. грн. За ініціативи батьків в закладі створена дитяча бібліотечка, яку поповнюють батьки за власні кошти. Заклад забезпечений комп'ютерною технікою ( 2 комп'ютери; три ноутбуки ); два ксерокси, принтери, музичні центри ,відеомагнітофон, піаніно, телевізор.

Створено сайт закладу , електронна адреса rovasykads@ukr.net

10. Управлінська діяльність.

Управління ДНЗ здійснюється відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:

- Конституції України

- Закону України «Про дошкільну освіту»

- Базового компоненту дошкільної освіти

- Закону України «Про охорону праці»

- Закону України «Про цивільну оборону»

- Закону України «Про працю»

- Закону України «Про відпустки»

- Програми розвитку дитини дошкільного віку «Дитина»

- Програма розвитку дітей старшого віку «Впевнений старт»

А також відповідно власного Статуту, Концепції розвитку та річного плану роботи дошкільного закладу.

В дошкільному закладі відповідно до ст. 13 Закону України «Про звернення громадян» проводилась робота по прийому батьків

Наказом по дошкільному закладу затверджено графік особистого прийому громадян і вивішено на видному місці. Заведено журнал (особистого прийому та реєстрації письмових звернень).

Прийом проводився регулярно у встановлені дні та години, у зручний для громадян час. Графіки прийому доводяться до відома громадян.

Всі звернення були зареєстровані. Надавались обґрунтовані відповіді на звернення громадян, без порушень строків установлених законодавством.

За 2016 - 2017 рік пропозицій та скарг не зареєстровано.

Система планування ДНЗ заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток ДНЗ.

У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність дошкільного навчального закладу. З підключенням дошкільного закладу до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією педагогам і адміністрації ДНЗ, вчасно знайомитися з новими документами.

Контроль - це важлива, складна та об'єктивно необхідна функція управління. У ДНЗ ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього дошкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання ДНЗ, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У ДНЗ адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу. Під час здійснення внутрішнього контролю завідувачем та вихователем-методистом ДНЗ використовуються діагностичні картки аналізу та вивчення стану життєдіяльності дітей. Аналіз результатів внутрішньо дошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради ДНЗ, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень дітей проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни.

Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва ДНЗ більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Завідувач ДНЗ у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у ДНЗ залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва, як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей - шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідної їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх працівників.

Головним є те, що дошкільний заклад прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров'я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.

Для забезпечення виконання річних завдань в ДНЗ колектив створює необхідні умови. В основі навчально-виховної роботи закладу покладено взаємозв'язок та взаємодію всіх служб, які забезпечують емоційне благополуччя та комфортне перебування дітей в дитячому садку. Річний план роботи за 2016 - 2017 навчальний рік був реальним , дозволив досягти реальних цілей. Виконаний на 94 % . Аналіз стану освітньо - виховного процесу виявив не розв'язаними такі питання :

Потребує вдосконалення робота з виховання у дітей морально- етичних норм поведінки , шанобливого ставлення до національних цінностей українського народу ,формування рис громадянина української держави.

Педагогам слід активізувати роботу з вдосконалення розвитку мовлення дошкільників.

Удосконалення роботи з формування у вихованців навичок спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми , дорослими людьми;

Удосконалення розумового виховання дітей .

Підводячи підсумки роботи за рік, я хочу подякувати педагогам дитячого закладу, технічному персоналу, батькам вихованців за спільну роботу, розуміння і підтримку, конструктивну критику і можливість реалізації наших ідей. Ми сподіваємося, що представлений матеріал дозволить вам сьогодні і надалі об'єктивно оцінити діяльність нашого дошкільного закладу.

Сподіваюсь на подальшу співпрацю з колективом, батьківським комітетом та батьками вихованців.

Кожен день життя закладу починається за девізом «Починаємо день радісно, працюємо з максимальною віддачею , закінчуємо день добротою».

© 2017 Всі права захищені.
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати